kpfr > Aktualności > Konferencja „Firma przyszłości” w Toruniu przyciągnęła setki uczestników!

Jakie wyzwania technologiczne czekają polskie firmy w najbliższych latach i dekadach? Jakie są prognozy gospodarcze? Jakie przyjmować strategie marketingowe? Między innymi na takie pytania szukano odpowiedzi podczas V edycji konferencji „Firma przyszłości”, którą 5. października 2022 roku w CKK Jordanki zorganizowała toruńska Izba Przemysłowo-Handlowa. Partnerem konferencji – która przyciągnęła aż około 800 uczestników – był Kujawsko-Pomorski Fundusz Rozwoju.

Temat przyszłości firm organizatorzy konferencji potraktowali wieloaspektowo. Prezentacje dotyczyły, co oczywiste, wyzwań technologicznych („wszechwładza” algorytmów, wykorzystanie AR – rozszerzonej rzeczywistości), ale też społecznych (zmiany związane z Silver Power, różnorodność zespołów pracowniczych), marketingowych (challenger brands, pozornie nieistotne czynniki w sprzedaży), a nawet prawnych (pułapki prawne w Internecie).

Konferencję zorganizowano w trudnym dla przedsiębiorców momencie, nie zabrakło więc rozmów o prognozach gospodarczych.

– Nie boję się tego, co będzie za rok, boję się tego, co będzie za dwa miesiące – mówił Marek Zuber. Znany ekonomista podkreślał ogromną trudność w prognozowaniu, wynikającą z niemożliwych do przewidzenia i wymykających się normalnej analityce reakcji politycznych, związanych między innymi z wojną czy nadchodzącymi wyborami. Dodawał jednak również to, że obecny kryzys potraktować można jak przyspieszenie zmian.

W części prezentacji znaleźć można było sporo wiedzy praktycznej (skuteczna komunikacja w serwisie LinkedIn), w innych obecną praktykę, ale i wizję zastosowań technologii w produktach przyszłości. Mówił o tym m.in. dr Maciej Kawecki w swoim wystąpieniu o algorytmach w sieci, wykorzystujących cyfrowe ślady, jakie po sobie pozostawiamy. Padło sporo interesujących przykładów zastosowania algorytmów nie tylko w związku ze sprzedażą towarów czy usług – z czym najczęściej je kojarzymy – ale np. w produktach i procesach związanych z medycyną.

– Im szybciej zrozumiemy nowe technologie i ich wpływ na zachowanie ludzi, tym szybciej dostosujemy nasz biznes do wyzwań przyszłości – podkreślał Zbigniew Klonowski, prezes TRIAS SA. I można to uznać za jeden z wniosków płynących z konferencji.

 

Zdjęcia z konferencji (źródła KPFR):